Sånglek

Melodin till den här sången är samma melodi som i sången karusellen.
Rörelserna står inom parentes i texten

Jag har bakat (Rulla en brödkavel) och jag vill dela med mig (lägg dina händer på ditt bröst)
Vem av er vill smaka (Gör en svepande rörelse med en hand mot alla deltagare) på min lilla kaka (kupa händerna framför dig)
Vi delar lika (Håll ihop händerna och dela på dem efter ”lika”) ja alla ni ska få (öppna din famn för gruppen) 
(Ta i händer och hoppa runt i en ring) Svart och blå, brun och grå alla mina vänner få
För jag är snäll (Vinka till vännerna), inget gnäll (Skaka på huvudet)
Jag kommer skratta mig till sömns ikväll! (håll händer som en kudde på kinden)
För jag är snäll (Vinka till vännerna), inget gnäll (Skaka på huvudet)
Jag kommer skratta mig till sömns ikväll! (håll händer som en kudde på kinden)

Jag skulle ta del för del med eleverna. Gå långsamt igenom versen och rörelserna. testa versen i full fart sen tar man refrängen och dess rörelser. Skriv gärna på tavlan om eleverna har svårt att komma ihåg!

Lämna en kommentar